Hur bokar du en resa?

Du beställer din resa på Västtrafiks kund- och resetjänst, telefon 020-91 90 90.

Färdtjänstresor kan göras alla dagar kl. 05:00–02:00. 

Du bokar din resa följande tider och på följande telefonnummer

Vardagar 06:00 – 22:00
Lördag till söndag 08:00 – 22:00
Helgdagar 08:00 – 22:00

Beställningscentralen telefon 020 – 91 90 90

Resa kan även bokas

När du ringer beställningscentralen vill de veta

Ditt namn och personnummer

Ditt telefonnummer

Var du vill bli  hämtad

Vart du vill åka

När du vill åka

När du behöver vara framme

Om någon reser tillsammans med dig

Om resan är en färdtjänst-, arbetsresa eller något annat

Om du har förflyttningshjälpmedel

Husdjur är inte tillåtet med undantag för ledarhund och assistenthund.

Beställning av återresan kan göras samtidigt. Beställ din resa i så god tid som möjligt, tidigast 14 dagar i förväg och senast en timma före önskad avresa.

Vad gör du om bilen inte kommer?

Om bilen är mer än 10 minuter försenad ring beställningscentralen.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?



Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?






Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad:

Sidansvarig: fardtjanst@lidkoping.se