Kundnöjdhet hos Lidköping miljö och teknik
Vi är stolta över att ha dig som kund! Kundnöjdhet är därför en av våra viktigaste prioriteringar. För vi vill att du ska känna dig trygg och nöjd med våra tjänster.
Tack för ditt förtroende!
Vi på Lidköping miljö och teknik har för 2024 erhållit mycket väl godkänt i kundnöjdhet! Resultatet kommer från årets (2024) kundundersökning som genomfördes av TMJ Group, ett ledande undersökningsföretag inom energibranschen.
Nöjd Kund Index (NKI) mäter kundnöjdheten på en skala från 0 till 100. I år har vi nått ett index på 77,19, vilket inte bara innebär att vi når den högsta betygsnivån, utan också att vi förbättrat oss jämfört med tidigare år:
- 2022: 74,25
- 2020: 76,77
Din röst är avgörande för att vi ska utvecklas och göra våra tjänster ännu bättre för både privatpersoner och företag i Lidköping. Tillsammans skapar vi en hållbar och fungerande vardag – för alla som bor och verkar i Lidköping.
Om kundnöjdhetsundersökningen
Supportföretaget TMJ Group, som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden (Elnät, Vatten/Avlopp, Avfallshantering/Renhållning, Stadsnät, Elhandel, Fjärrvärme, Gata/Park, Fordonsgas och Bostäder/Lokaler), genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar inom branschens olika segment. Där ställs höga krav på oss som bolag, vilket bl.a. innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande.
Genom regelbundenheten garanterar vi att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling. Du kan känna dig trygg med att allt som sägs till oss i dessa studier framförs till vår ledningsgrupp, styrelse och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål. Genom en unik intervjuteknik, där dialogen med varje respondent är viktig och tas tillvara, får vi en möjlighet att leva i ständig förbättring. Tack för att du hjälper oss att bli bättre. Du är det viktigaste vi har!
Om Supportföretaget TMJ Groups Kundnöjdhetsundersökningar
Nöjdhetsindex baseras på 10 för kunden viktiga nöjdhetsfrågor och presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett s.k. dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett 90-tal energibolag med dessa olika affärsområden Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar, varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga. Av respekt för de företag som erhåller lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör Supportföretaget aldrig ett enskilt företags nöjdhetsindex utan varje företag kan själva välja att berätta om och/- eller visa sitt erhållna nöjdhetsindex.
Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden
Nöjdhetsindex 50-65 = Godkänd
Nöjdhetsindex >65-75 = Väl godkänd
Nöjdhetsindex >75 = Mycket väl godkänd
Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.
För mer information om Supportföretagets Energibolagsindex, kontakta:
Tove Åkerman-Stenman: energi@supportforetaget.se
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: limtab@lidkoping.se