Budskap
Här finns exempel på texter som du kan använda när du pratar om Lidköping.
Korta uppmaningar per målgrupp
Korta uppmaningar till varje målgrupp som kan användas som avslutning/rubrik eller uppmaning i texter. Grunden är att berätta om vad det rika livet innebär. Orden kan gärna varieras enligt exemplen nedan och anpassas efter målgrupp och innehåll.
Besökare
Upplev variationsrika Lidköping!
Här finns vackra historiska miljöer i överflöd, en charmig stadskärna och ett fantastiskt sjöläge vid Vänern. En plats rik på upplevelser helt enkelt.
Fler rubrikexempel:
En plats rik på upplevelser!
Välkommen till variationsrika* Lidköping!
* kan bytas ut mot naturrika, historierika, kulturrika, händelserika osv.
Företag/etablering
Välkommen till idérika Lidköping
Välkommen till en plats full av driftiga genomförare. Här finns ett mångsidigt och innovativt näringsliv med en stark entreprenörsanda. Välkommen du med.
Fler rubrikexempel:
Här är vi rika
– på idéer*
* kan bytas ut mot innovationskraft, entreprenörsskap, hantverkskunskap.
Invånare
En plats rik på möjligheter
Tack alla Lidköpingsbor för att ni varje dag bidrar till att göra vår plats välkomnande och levande.
Fler rubrikexempel:
Tillsammans skapar vi en plats rik på möjligheter*
* kan bytas ut mot föreningsliv, gemenskap, vackra miljöer.
Inflyttare
Ett rikare liv börjar i Lidköping
Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Välkommen till Lidköping.
Fler rubrikexempel:
Välkommen till ett rikare liv i Lidköping.
Här är vi rika – på livskvalitet
Exempel
Exemplen visar hur vi kan arbeta med budskap som på ett smart och roligt
sätt kan associeras med löftet ett rikt liv.
Så här är du On Brand
Låt kommunikationen berätta om det rika livet
Vårt löfte – ”det rika livet” handlar inte om pengar (även om vi är en kommun med god ekonomi) utan snarare om att ha goda förutsättningar och uppleva en hög livskvalitet – och det finns det alla möjligheter till i Lidköping. Använd gärna ord som innehåller ordet rik (exempelvis naturrik, idérik, variationsrik osv). Skriv kreativt och med glimten i ögat där det passar.
Våga ta plats och var modig
Lidköping har mycket att erbjuda och vara stolt över – låt det synas i text och bild.
Kort och inspirerande
Även om vi har mycket att berätta om Lidköping, så håller vi oss korta och koncisa. Vi fångar intresset för Lidköping genom inspirerande rubriker och texter som får målgruppen att bli intresserad och vilja veta mer.
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: samhalle@lidkoping.se